Skip to main content
Developer portal
Switch Language

Waarom Connect & Pay integreren?

De betalingsapplicatie van de Connect & Pay API (Application Programming Interface) biedt gebruikers de mogelijkheid om via hun eigen softwaresysteem instantbetalingen voor hun klanten uit te voeren.

Daarnaast biedt de rapporteringsapplicatie gebruikers toegang tot realtime rekeninginformatie. De opvolging van uitstaande saldi gebeurt hierdoor veel efficiënter. De reconciliatie van inkomende betalingen op KBC-rekeningen kan ook worden versneld en geautomatiseerd.

Voordelen van Connect & Pay:

 

  • verbeterd cash management met een realtime zicht op inkomende en uitgaande betalingen en saldi op je KBC-rekeningen;
  • optimalisatie van werkkapitaal;
  • efficiënt factuurbeheer dankzij realtime rekeninginformatie;
  • snellere levering door de inkomende betalingen op de KBC-rekeningen rechtstreeks te reconciliëren met de interne productie- en leveringsprocessen.

Gebruikers van Connect & Pay hebben geen licentie nodig volgens PSD2.
Meer informatie vind je op onze productpagina of neem contact op met je relatiebeheerder.

Wie kan hiervan profiteren?

Bedrijven die:

  • actief zijn in België en de West-Europese vestigingen (excl. VK)
  • veel SCT-betalingen versturen
  • focussen op innovatie en automatisering 
  • voldoende ICT-kennis in huis hebben
  • hun tegenpartijen sneller willen betalen
  • geïnteresseerd zijn in realtime kasbeheer
  • een businesscase hebben voor het invoeren van instantbetalingen en die betalingen op een geautomatiseerde manier naar KBC willen sturen
  • intern beschikken over efficiënte bedrijfsprocessen en controles op uitgaande betalingen

Hoe werkt het?

Met Connect & Pay kunnen KBC/CBC-klanten automatisch instantbetalingen aanmaken in hun eigen softwareomgeving. 

Via de KBC/CBC-rekeninginformatie API krijgt de KBC/CBC-klant een realtime overzicht van de saldi, inkomende en uitgaande transacties of eindedagrekeningafschriften (CAMT) in zijn ERP, boekhoudpakket, TMS, enz. En dat voor al je KBC/CBC-rekeningen, binnen het gevraagde tijdsbestek.

Connect & Pay - payments API
 
  1. Zakelijke klanten kunnen een instantbetaling op hun eigen rekening (als rekeninghouder) inleiden zonder manuele tussenkomst van een natuurlijke persoon (bv. om de transactie te tekenen).
  2. Die betaling zal zo snel mogelijk worden verwerkt: standaard als instantbetaling, of als een gewone Europese overschrijving wanneer een instantbetaling niet mogelijk is.
  3. De zakelijke klant ontvangt feedback over de wijze waarop de betaling is verwerkt (instant of EU-overschrijving).

Details van de integratie

     

    Connect & Pay - Reporting API

     

    1. De zakelijke klant kan deze API oproepen en per call kan de zakelijke klant een van de volgende drie zaken opvragen:
      • Realtime saldo (1)
      • Geboekte verrichtingen in een specifiek tijdsbestek (2);
      • Eindedaginformatie (3).
    2. Op basis van een call kunnen zakelijke klanten automatisch realtime rekeninginformatie vanuit de KBC-backend importeren in hun eigen applicatie, ERP, TMS, boekhoudpakket, enz.
    3. KBC stuurt onmiddellijk een antwoord met de gevraagde informatie.

    Details van de integratie

       

      Tarieven

      Betalingsapplicatie
      • Eenmalige opstartkosten
      • Vergoeding op basis van transactievolume
      Rapporteringsapplicatie
      • Eenmalige opstartkosten
      • Vergoeding op basis van volume van rapporteringscalls 
      Eindedagrapportering
      • Eenmalige opstartkosten 
      • Vast maandelijks bedrag

      Type contract

      Voordat een zakelijke relatie wordt aangegaan, moet een contract ondertekend worden.

      Partnervereisten

      Deze API zal beschikbaar zijn voor eigen rekeningen van zakelijke klanten binnen een zakelijke klant – KBC Bank-/CBC-relatie. 

      Over ons

      KBC Open Bankverzekeren stimuleert innovatie
      om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

      Contacteer ons

      Oplossingsgerichte vragen / Technische vragen : Contact