Skip to main content
Developer portal
Switch Language

Bied nu de KBC-Business PRO-rekening aan je klanten aan 

Voor een ondernemer is het verstandig om professionele en privé-uitgaven te scheiden. Dat maakt het overzichtelijker voor de ondernemer en zijn boekhouder.  

Via de integratie tussen PARTNER en KBC kunnen ondernemingen een KBC-Business PRO-rekening openen: een online flow voor het starten van de business en het openen van een professionele rekening. 

  • Onmiddellijk een nieuw rekeningnummer 
  • Geen manuele opvolging nodig 
  • Voor zowel bestaande als nieuwe KBC-klanten 

Als zakelijke dienstverlener (ondernemingsloket, sociaal secretariaat, boekhouder/accountant, enz.) help je bedrijven bij de opstart, maar ook bij het uitvoeren van hun activiteit. 

Word je partner van KBC, dan kun je je klanten helpen bij het openen van een professionele rekening. Via een volledige online end-to-end flow of via een mail waarmee de klant zelf achteraf zijn rekening kan openen.  

Op de KBC-website vind je meer details over de KBC-Business PRO-rekening. 

KBC is een sterk, betrouwbaar merk met een uitstekende reputatie. KBC sleepte al een hele reeks prijzen in de wacht voor zijn producten en diensten. Handelaars die partner worden, krijgen een accountmanager toegewezen die het partnership opvolgt om de activiteiten voortdurend te optimaliseren. Klanten krijgen verder uitgebreide ondersteuning van KBC Live, van maandag tot vrijdag van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. 

 

Wie kan de KBC-Business PRO-rekening aanbieden? 

Zakelijke dienstverleners, zoals: 

  • Bedrijfsadviescentra/ondernemingsloketten 
  • Boekhoudkantoren 
  • Boekhoudpakketten 
  • Pre-starterplatformen 
  • … 

Hoe werkt deze oplossing? 

api

Een zakelijke dienstverlener gebruikt drie API's om zijn klanten een KBC-Business PRO-rekening aan te bieden. KBC levert de eerste twee API's. De derde API moet de zakelijke dienstverlener zelf bouwen
 
  1. Eerst haalt een API de informatie over de nieuwe bankrekening op en toont die aan de klant. 
  2. Een tweede API start dan het proces dat de klant toelaat de nieuwe bankrekening te openen in de online KBC-omgeving
  3. Daarna stuurt KBC het nieuw aangemaakte bankrekeningnummer terug naar de laatste API. Die API zorgt ervoor dat de klant teruggaat naar de online flow in de omgeving van de zakelijke dienstverlener. Daarom moet de zakelijke dienstverlener die API dus zelf ontwikkelen

Details van de integratie

    Registreer nu

    Gratis 

    Het gebruik van de API's voor de KBC-Business PRO-rekening is gratis. 

    Neem contact met ons op voor meer informatie.

    Contacteer ons

    Voorwaarden voor KBC-partnership 

     Een partner die wordt geselecteerd, ondertekent een partnershipovereenkomst. In die overeenkomst worden het toepassingsgebied en het werkingsmodel van het partnership beschreven. In onze FAQ vind je meer details over de Partnershipovereenkomst

    Als partner bepaal je zelf waar je de KBC-Business PRO-rekening online aanbiedt. Aangezien je op geen enkele manier bankproducten doorverkoopt, voldoe je aan de wet-Willems (Belgische wet op de bankbemiddeling). 

    KBC partners die deze oplossing al gebruiken

    Volg deze eenvoudige stappen om dit te integreren

    Activeer je account

    Je kunt nu de kosten en voordelen van al onze API's zien en de sandbox van onze publieke API's gebruiken.
    Meer info over de Sandbox
    Aan de slag met de Sandbox

    Registreer je bedrijf

    Bezorg ons je bedrijfsgegevens en we helpen je bij de implementatie van je integratie.

    Activeer en lanceer je integraties

    U kunt de integratie(s) van uw partner activeren zodra het partnerschap is goedgekeurd.

    Over ons

    KBC Open Bankverzekeren stimuleert innovatie
    om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

    Contacteer ons

    Oplossingsgerichte vragen / Technische vragen : Contact