Skip to main content
Developer portal
Switch Language

KBC stelt financieringsoplossingen voor in Proximus-winkels en neemt telecomaanbod van Proximus op in het KBC Deals-programma.  

Proximus zal betalingen faciliteren in zijn My Proximus-app en het mogelijk maken om Proximus-facturen te raadplegen en betalen in KBC Mobile. 

De voorbije maanden hebben Proximus en KBC verschillende domeinen verkend waarin ze hun respectieve klanten een inspirerende ervaring kunnen bieden. Ze lanceren nu enkele eerste concrete initiatieven. 

Om de belangstelling van de klanten te kunnen beoordelen, zullen de financieringsoplossingen van KBC vanaf deze week worden voorgesteld aan klanten die een nieuw toestel kopen in de belangrijkste Proximus-winkels in Vlaanderen. Daarnaast zal Proximus speciale voordelen aanbieden in het KBC Deals-programma. 

In 2020 kunnen klanten ook hun Proximus-facturen raadplegen en betalen via de KBC Mobile-app en alle klanten zullen betalingen kunnen uitvoeren in de MyProximus-app dankzij de nieuwe mogelijkheden van PSD2. 

Door samen te werken willen Proximus en KBC hun klanten een geweldige gebruikerservaring bieden en hen toegang geven tot een brede waaier van kwaliteitsvolle producten en diensten die hun leven gemakkelijker en beter maken. Beide bedrijven onderzoeken nog meer innovatieve mogelijkheden, zoals het aanbieden van gezamenlijke content en het ontwikkelen van gezamenlijke proposities die telecom- en bancaire oplossingen voor startende ondernemers combineren.  
  
Johan Thijs, CEO van KBC Groep NV: "Met KBC hebben we de ambitie om de referentie te zijn op het vlak van bankverzekeren voor onze klanten in onze kernmarkten. Daarom zijn we blij dat we vandaag kunnen aankondigen dat we met Proximus samenwerken aan technische en commerciële opportuniteiten. We onderzoeken hoe we onze klanten kunnen laten profiteren van elkaars hoogwaardige producten en diensten. Daarnaast zijn we allebei enthousiast om samen nieuwe producten en diensten te ontwikkelen en zo een referentie te worden in onze sectoren en onze klanten een ongeëvenaarde en unieke klantbeleving te bieden."  
  
Guillaume Boutin, CEO van Proximus: "Proximus en KBC zijn sterke merken in hun lokale markten en een referentie in hun sector. We zijn allebei zeer gefocust op het centraal stellen van onze klanten en op de noodzaak van voortdurende innovatie om voor hen relevant te blijven. Ik ben ervan overtuigd dat we het verschil kunnen maken en de kansen die de digitalisering biedt kunnen grijpen door nieuwe lokale ecosystemen te creëren via verschillende partnerships die extra waarde creëren voor onze klanten en voor de Belgische economie. Zowel banken als telecombedrijven hebben sterke en complementaire digitale activa die een centrale rol spelen in het leven van mensen en die kunnen leiden tot een nog betere beleving voor onze klanten wanneer ze worden gecombineerd."  

   
  
KBC Mobile-klanten profiteren van extra toegevoegde waarde 

De toenemende populariteit van KBC Mobile toont aan dat de mobilebankingapp het leven van steeds meer consumenten vergemakkelijkt en een steeds centralere plaats inneemt op hun smartphone. 

Meer dan 1 miljoen KBC Mobile-klanten maken vandaag steeds vaker dagelijks gebruik van hun bank- en verzekeringsdiensten.  Daarnaast maken meer dan 182.000 van hen ook gebruik van de niet-bancaire diensten van diverse derde partijen in de app. Ze kopen bijvoorbeeld een ticket van De Lijn of NMBS, betalen een parkeersessie met 4411 of bij Q-Park, bestellen dienstencheques, enz. In november waren er meer dan 200.000 aankopen van die niet-bancaire diensten. 

Begin december was KBC de eerste financiële instelling in België die haar mobiele applicaties openstelde voor niet-klanten. Bij die gelegenheid lanceerde KBC bovendien het KBC Deals-programma, waarmee het zijn klanten relevante automatische cashbackkortingen aanbiedt op aankopen bij tientallen nationale merkketens, lokale handelaars en commerciële partners, webshops en dienstverleners - voor zover de klant ervoor kiest om ze te gebruiken. KBC Deals heeft zijn start niet gemist. Enkele dagen na de lancering stond de teller al op zo'n 30.000 unieke gebruikers van KBC Deals en meer dan 11.000 geactiveerde deals. Proximus zal zijn diensten met een korting aanbieden in het KBC Deals-programma. 

KBC wil zijn klanten laten profiteren van een zo breed mogelijk dienstenaanbod en werkt ook samen met andere telecomoperatoren. 

De digitale diensten van MyProximus en Proximus Pickx blijven mee evolueren met de behoeften van de klant 

Eerder dit jaar concentreerde Proximus zich op de lancering van zijn nieuwe entertainmentplatform Pickx, dat al 1,1 miljoen unieke bezoekers per maand bereikte via zijn website en app. Daarnaast zal Proximus blijven inzetten op de ontwikkeling en innovatie van al zijn diensten om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de behoeften van de klant. 

Daarom wordt het verkoop- en serviceplatform MyProximus nu omgevormd tot een platform dat een wereld van digitale mogelijkheden opent die het dagelijkse leven vergemakkelijken en een slimmere manier van werken mogelijk maken voor al zijn gebruikers. 

Het MyProximus-platform wordt vandaag al door meer dan 1,6 miljoen mensen gebruikt. Het onlangs toegevoegde getrouwheidsprogramma Enjoy! bood sinds de lancering in de zomer al meer dan 40 deals en wedstrijden aan en bereikte daarmee tot nu toe 200.000 unieke klanten. Er zullen dit jaar ook meer dan 1 miljoen prepaidherladingen gebeuren via de digitale kanalen van Proximus. Kleine ondernemingen kunnen nu ook een shopafspraak boeken via MyProximus en alle klanten zullen binnenkort hun wifi-ervaring thuis kunnen optimaliseren via de app. 

Om deze transformatie uit te breiden, werkt Proximus samen met partners in alle domeinen, groot of klein, meestal lokaal verankerd, om hun toegevoegde waarde zo goed mogelijk af te stemmen op het bestaande ecosysteem en zo een vruchtbare omgeving te creëren waarin Belgische burgers en bedrijven kunnen groeien. Daarvoor werkt Proximus ook samen met andere financiële spelers in diverse domeinen. 

Karin Van Hoecke, directeur Digitale Transformatie KBC België: "We merken dat de verwachtingen van de consument snel evolueren. Klanten verwachten toegang tot een veel breder en aantrekkelijker dienstenaanbod. Ze willen het snel en eenvoudig, rechtstreeks vanuit één centrale app kunnen activeren, zonder gedoe. KBC werkt daar nu al geruime tijd aan en we zijn van plan dat ook in de komende jaren te blijven doen. We bouwen KBC Mobile uit tot een open platform dat voor elke consument vlot toegankelijk is en een echte financiële meerwaarde biedt. Proximus kan ons helpen om die toegevoegde waarde te realiseren. Zo bieden we momenteel in een aantal Proximus-winkels onmiddellijke financiering van mobiele toestellen aan. We werken ook aan een gezamenlijk aanbod voor ondernemers, te beginnen met scale-ups, wat hen een hoop administratieve rompslomp zal besparen. Zo denken we bijvoorbeeld na over het aanbieden van een gezamenlijk productpakket voor starters of het gezamenlijk organiseren van lokale evenementen rond digitalisering voor ondernemers. Het gaat dus veel verder dan een uitwisseling van diensten in elkaars app. Als sterke lokale merken willen we elkaar aanvullen om toegevoegde waarde te bieden aan onze particuliere en bedrijvenklanten."  

Ben Vandermeulen, directeur Consumentenstrategie & Ecosysteemontwikkeling bij Proximus: “Connectiviteit is meer dan ooit essentieel, waar en wanneer dan ook, het ondersteunt het digitale dagelijkse leven van ieder van ons. Daarom stellen we Fiber en binnenkort 5G roll-outs bovenaan op onze prioriteitenlijst, want onze netwerken vormen de ruggengraat van de hele transformatie die Proximus is gestart: het zijn de kritische enablers om Proximus te ondersteunen in zijn ambitie om een belangrijke speler te worden in de ontwikkeling van de digitale economie in België. Het is echter niet voldoende om enkel die essentiële connectiviteit te bieden. Voortdurend anticiperen op de behoeften van de consument en hem of haar relevante diensten aanbieden met de beste digitale ervaring, gaande van de klantenservice tot domeinen zoals entertainment, blijft onze belangrijkste focus. Eerder dit jaar leverden we de eerste bouwsteen met ons Pickx-platform en we zetten op dit moment dezelfde innovatieve mentaliteit in op MyProximus. KBC is een solide partner om onze ambities voor MyProximus te ondersteunen en de app om te vormen tot veel meer dan een servicing app. Van het versoepelen van de verkoopsjourney via KBC-financiering tot zelfs het initiëren van KBC-betalingsmogelijkheden rechtstreeks in het MyProximus-platform, KBC biedt ons de toegevoegde waarde die Proximus nodig heeft om een relevante, naadloze en werkelijk superieure klantenervaring te creëren. Natuurlijk hebben we nog tal van andere samenwerkingsmogelijkheden met KBC in gedachten, bijvoorbeeld op het vlak van contentdistributie, waar we de brug slaan tussen entertainment en dienstverlening om het innovatieve traject met Pickx, dat in juni van start is gegaan, verder uit te diepen".  
  
Voor meer informatie, neem contact op met: 

Voor KBC: 

 Viviane Huybrecht, directeur Corporate Communicatie/woordvoerster KBC Groep  
E-mail: pressofficekbc@kbc.be 
Tel : + 32 2 429 85 45  
  
Voor Proximus 

Fabrice Gansbeke:  Tel +32 472 050 702 
Haroun Fenaux: Tel +32 476 600 333          

  

Over Proximus 

De Groep Proximus is een telecommunicatie- en ICT-bedrijf dat actief is op de Belgische en internationale markt en dat residentiële klanten, bedrijven en openbare instellingen bedient. Proximus wil een wereld van digitale opportuniteiten openen, zodat mensen beter kunnen leven en slimmer kunnen werken. Het bedrijf staat aan de basis van de digitale revolutie en levert communicatie- en entertainmentervaringen voor particuliere consumenten en maakt digitale transformatie voor bedrijven mogelijk. Via zijn geïntegreerde vaste en mobiele netwerken van de beste kwaliteit biedt Proximus overal en altijd toegang tot digitale diensten en gebruiksvriendelijke oplossingen en is het een toegangspoort tot multimedia-inhoud. Proximus is een pionier in ICT-innovatie, met geïntegreerde oplossingen die een positieve impact hebben op de maatschappij en het milieu, gebaseerd op het internet der dingen (IOT), data-analyse, cloudification en veiligheid. Met 13.385 medewerkers, die er allemaal naar streven om de klanten een superieure ervaring te bieden, realiseerde de Groep eind 2018 een onderliggende omzet van 5.804 miljoen euro. 

Proximus (Euronext Brussel: PROX) is ook actief in Luxemburg via zijn filiaal Proximus Luxemburg en in Nederland via Telindus Nederland. BICS is een toonaangevende internationale communicatie-enabler, een van de belangrijkste internationale spraakproviders en de toonaangevende leverancier van mobiele datadiensten wereldwijd.  
  
Voor meer informatie, bezoek www.proximus.com en www.proximus.be.  

Over KBC 

KBC is een van de belangrijkste financiële instellingen in Europa. Het is een multikanaalbankverzekeringsgroep met een geografische focus op Europa, die zich voornamelijk richt op retailklanten, kmo's en middelgrote ondernemingen. De groep heeft belangrijke en in veel gevallen marktleidersposities in de kernmarkten België, Tsjechië, Bulgarije, Hongarije, Slowakije en Ierland. De KBC-groep is ook selectief aanwezig in een aantal andere landen en regio's wereldwijd. KBC stelt ongeveer 42.000 mensen tewerk en heeft meer dan 11 miljoen klanten in zijn kernmarkten.  

  

Joint Press release 

Over ons

KBC Open Bankverzekeren stimuleert innovatie
om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

Contacteer ons

Oplossingsgerichte vragen / Technische vragen : Contact