Skip to main content
Developer portal
Switch Language
Jo Deferm
Jo Deferm

Founder Webhero

Jens De Meester
Jens De Meester

Manager JAYJAYS

In de videoreeks ‘Overal data’ nemen Jo en Jens je mee op reis doorheen de wereld van data. Vandaag vertellen ze onder andere hoe je data kunt gebruiken om meer leads en omzet te genereren voor je onderneming.

 

Hoe zet je data in voor een gepersonaliseerde klantenbeleving?

Een goed voorbeeld van personalisatie in de e-commerceomgeving zijn e-mails. Spreek de klanten aan met hun voornaam en eventueel met hun bedrijfsnaam. Klanten voelen zich zo persoonlijk benaderd. Ze krijgen niet het gevoel dat ze te maken hebben met een robot.

We kunnen hierin nog een stap verder gaan. Personaliseer in je webshop en zelfs op je website. In de historiek worden de items bewaard die bezoekers hebben bekeken. Door hen die items te tonen, is de kans groter dat ze die weer gaan kopen. Door data te gebruiken, verbeter je de ervaring van de webshopbezoeker. Data verzamelen leidt tot meer business.
 

Sportprestaties verbeteren door data

Het principe van marginal gains gebruiken we vandaag onder andere in het wielrennen. Het betekent dat je eerst alle data in kaart brengt. In de volgende stap probeer je om het proces te optimaliseren door overal 1% te verbeteren.

Wielerploeg Jumbo Visma heeft wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het effect van de wind op het lichaam. Op basis van de resultaten stelden ze de fietsen af en maakten ze een speciaal tijdritpak voor de wielrenners. Daardoor maakten ze veel kans om de wedstrijd te winnen. Maar helaas mocht het tijdritpak in de Tour nog niet worden gebruikt.

Hetzelfde principe geldt voor ondernemingen. Als je 1% kunt winnen op je advertentiebudget, 1% meer leads kunt converteren, en van die inkomende leads nog eens 1% converteert naar klanten, maand na maand ... Dan heb je natuurlijk een succesformule.
 

Overzicht van je cashflow door Billtobox

De Belgische scale-up Unified Post bracht Billtobox op de markt. Dat is een tool voor kmo’s om financiële processen te optimaliseren en automatiseren. Hoe werkt het? Je scant facturen met je smartphone. Die facturen komen in het Billtobox-systeem terecht.
Het systeem kijkt het bedrag en de betalingstermijn van elke factuur na, zodat ze op tijd en automatisch wordt betaald. Daardoor heb je als ondernemer een goede controle over je cashflow op elk moment van de dag. Minder papierwerk, meer tijdswinst.
 

Data om zelfrijdende auto’s nog slimmer te maken

Tesla, de Amerikaanse producent van elektrische wagens, verzamelt heel veel data. Die gebruiken ze om de zelfrijdende functie van hun wagens te verbeteren. Ook proberen ze beleidsmakers zo te overtuigen dat een zelfrijdende auto wel veilig is.

Start vandaag nog met het verzamelen van data over je klanten!

 

 

meer weten

Meer weten over onze integratiemogelijkheden?

Op de KBC Developer Portal vind je een overzicht van de verschillende bedrijfsoplossingen en technische integraties.

Ontdek meer

 

Over ons

KBC Open Bankverzekeren stimuleert innovatie
om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

Contacteer ons

Oplossingsgerichte vragen / Technische vragen : Contact