Skip to main content
Developer portal
Switch Language

Persbericht 

Brussel, 25 juni 2019, 10.00 uur 

Snel onderneming opstarten? Zakelijke rekening digitaal openen vanuit ondernemingsloket Xerius. Gebruiksvriendelijke oplossingen voor ondernemers 

 

Zeer binnenkort kunnen (startende) ondernemers gebruikmaken van een aantal nieuwe diensten die hen het leven makkelijker maken. 

  • Vanaf vandaag kunnen KBC-, KBC Brussels- en CBC-klanten voor hun nieuwe of bestaande vennootschap 24/7 digitaal een zakelijke rekening openen. 
  • KBC-klanten die een eenmanszaak opstarten, kunnen vanaf vandaag ook in één beweging via het online platform van Xerius Ondernemingsloket rechtstreeks bij KBC digitaal een zakelijke rekening openen. 

 

Karin Van Hoecke, directeur Digitale Transformatie bij KBC België “Steeds meer particulieren openen een rekening digitaal. Bij KBC kiest 23% van de nieuwe klanten om een rekening te openen via een digitaal kanaal. Bij jongvolwassenen (18 tot 29 jaar) loopt dat aantal zelfs op tot 30% tot 50%. Klanten kiezen duidelijk voor een gebruiksvriendelijke, snelle en gemakkelijke manier om een rekening te openen. We willen diezelfde gebruiksvriendelijkheid nu ook aanbieden aan ondernemers, niet alleen via onze eigen kanalen, maar ook – en dat is een primeur - door samen te werken met partners zoals het ondernemingsloket Xerius. Wie wil ondernemen, wil immers vooral snelheid maken”. 

 

Starters of ondernemers kunnen voor hun nieuwe of bestaande vennootschap 24/7 digitaal een zakelijke rekening openen. 

 

Een starter of ondernemer die een rekening voor zijn vennootschap wil openen, was daarvoor tot nu toe op zijn bankkantoor aangewezen. 

 

Vanaf vandaag kunnen starters en ondernemers 24/7 via KBC (Brussels) / CBC Touch (pc en tablet) en KBC (Brussels) / CBC Mobile (smartphone) een zeer gebruiksvriendelijk digitaal proces doorlopen om als bestuurder voor hun nieuw op te richten of bestaande vennootschap een zakelijke rekening te openen. De klant ontvangt ook meteen het rekeningnummer. 

 

Een expert Oplossingen Ondernemers van KBC Live (bankverzekeren vanop afstand, met ruime openingsuren: maandag tot vrijdag van 8 tot 22.00 uur en zaterdag van 9 tot 17 uur) contacteert de klant om de resterende administratie vanop afstand te vervolledigen en eventueel verder advies te geven. 

Een zakelijke rekening digitaal openen kon al voor bestaande klanten via KBC Touch en KBC Mobile. Eén op 4 van de klanten opende digitaal zijn zakelijke rekening. 

KBC-klanten die een  eenmanszaak opstarten, kunnen vanaf 25 juni ook via de website van het ondernemingsloket Xerius rechtstreeks bij KBC digitaal een zakelijke rekening openen. 

Naast het digitaal aanbieden van zakelijke rekeningen via de eigen kanalen, integreert KBC zijn aanvraagproces ook in het proces van een derde partij, namelijk dat van het ondernemingsloket Xerius. 

Franky Haesevoets, Afgevaardigd Bestuurder bij Xerius : “Op deze manier zorgt Xerius, samen met sterke partners, dat het opstarten van een eigen zaak nog laagdrempeliger wordt. Als partner van de zelfstandigen speelt Xerius hier in op de nood aan het snel afhandelen van administratieve rompslomp, zodat de zelfstandige kan focussen op wat echt telt: zijn zaak, zijn passie”. 

Wanneer een KBC-klant zijn eenmanszaak registreert via Xerius, kan hij in dit proces meteen ook ervoor kiezen om digitaal een zakelijke rekening bij KBC te openen. Bij onmiddellijke activatie van de zakelijke rekening, koppelt KBC automatisch het KBC-rekeningnummer naar Xerius terug. Zo wordt het rekeningnummer meteen opgenomen in de aanvraag ter inschrijving van de eenmanszaak in de Kruispuntbank van Ondernemingen. Dit versnelt aanzienlijk de aanvraag van het ondernemingsnummer. Wat ervoor zorgt dat de ondernemer sneller aan de slag kan met zijn zaak. 

In het najaar zullen ook (zelfstandige) starters die nog geen KBC-klant zijn op dezelfde manier, via  Xerius, een zakelijke rekening kunnen openen, ook bij CBC en KBC Brussels. 

 

Over ons

KBC Open Bankverzekeren stimuleert innovatie
om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

Contacteer ons

Oplossingsgerichte vragen / Technische vragen : Contact