Skip to main content
Developer portal
Switch Language

Een superefficiënte klantenkaart 

Klanten kunnen kiezen uit 3 soorten Joyn-klantenkaarten. Ten eerste kunnen ze de Joyn-klantenapp downloaden en gebruiken om hun getrouwheidspunten te sparen. Daarnaast kunnen nieuwe klanten een klantenkaart gebruiken die op een flyer van de handelaar is gedrukt. Ten slotte kunnen klanten die geen smartphone hebben een plastic klantenkaart krijgen. 

De Joyn-klantenapp is beschikbaar op Android en iOS. Smartphonegebruikers kunnen hun digitale Joyn-klantenkaart ook naadloos combineren met de Payconiq by Bancontact-app. Zodra de handelaar het te betalen bedrag heeft ingevoerd, kan de klant de betaling uitvoeren en de Joyn-getrouwheidspunten toevoegen met een smartphone. Makkelijk voor iedereen. 

Met Joyn kunnen handelaars: 

  • Nieuwe klanten aantrekken 
  • Trouwe klanten belonen 
  • "Verloren" klanten terugwinnen 
  • Hun klanten beter leren kennen 
  • Het aantal klantenbezoeken verhogen 
  • De gemiddelde besteding van hun klanten verhogen 

Joyn biedt dus een gegarandeerd investeringsrendement. Zo zullen handelaars die een Joyn-promotiecampagne via e-mail organiseren hun verkoop met 15% zien stijgen, en als ze daar coupons aan toevoegen kan hun omzetgroei oplopen tot 35%. 

En er is meer. De getrouwheidsoplossingen van Joyn bieden de handelaars ook een schat aan informatie over hun klanten en de mogelijkheid om prospects te contacteren dankzij het performante marketingplatform. Daardoor kunnen handelaars nog beter inspelen op de behoeften van hun klanten, bijvoorbeeld met exclusieve promoties. Dus hoe meer mensen een Joyn-kaart gebruiken bij de handelaar, hoe meer mensen de handelaar kan bereiken. 

Meer details over de Joyn-klantenkaart vind je op de website van Joyn en de KBC-website. 

De Joyn Public API Documentation bevat meer technische details. 

Wie kan de digitale getrouwheidsoplossingen van Joyn aanbieden? 

Externe ontwikkelaars van point-of-saletoepassingen zoals kassasystemen kunnen de getrouwheidsoplossingen van Joyn in hun software integreren. Dat betekent dat een kassasysteem het verkoopbedrag en de Joyn QR-code direct op de iPad van de handelaar of op de kassabon van de klant kan tonen. Het enige wat de klant moet doen om de punten te ontvangen, is de code scannen met de Joyn-app. En als de klant geen smartphone heeft, kan de iPad van de handelaar worden gebruikt om de plastic Joyn-kaart van de klant te scannen en op die manier de getrouwheidspunten aan de klant toe te kennen. 

Providers van e-commercesoftware kunnen ook verschillende technieken gebruiken om Joyn te integreren. Een webshop of e-commercesysteem kan de getrouwheidspunten weergeven als QR-codes of mobiele links op de orderbevestigingspagina of in de e-mail. Klanten kunnen dan die code scannen met de Joyn-app of op de mobiele link klikken op hun smartphone om de punten onmiddellijk te ontvangen. 

Hoe werken deze oplossingen?

De handelaar kan Joyn op 3 manieren in de customer flow integreren:

1. De online handelaar kan het Joyn loyalty token tonen op de elektronische orderbevestiging 

Lees het hoofdstuk Loyalty Token in de Joyn Public API Documentation voor meer technische details over dit type van integratie. 

  1. De klant doet een online aankoop.
  2. Na betaling ontvangt de klant een elektronische orderbevestiging. Op de orderbevestiging staan de verdiende Joyn-getrouwheidspunten en een Joyn loyalty token. Dat kan een QR-code zijn die de klant kan scannen met de Joyn-app, of een URL die de klant kan openen op een smartphone.
  3. De klant scant vervolgens de QR-code met de Joyn-app of opent de URL op een smartphone.
  4. Daarna ontvangt de klant de Joyn-punten. De klant kan die punten dan in dezelfde winkel uitgeven..

Details van de integratie

    Registreer je om deze oplossing te gebruiken

    2. De handelaar in de winkel kan het Joyn loyalty token op de kassabon afdrukken 

    Lees het hoofdstuk Loyalty Token in de Joyn Public API Documentation voor meer technische details over dit type van integratie.

    1. De klant doet een aankoop in een fysieke winkel.
    2. Na betaling ontvangt de klant een kassabon. Op die bon staan de verdiende Joyn-getrouwheidspunten en een Joyn loyalty token. Dat token is een QR-code die de klant kan scannen met de Joyn-app.
    3. De klant scant vervolgens de QR-code met de Joyn-app.
    4. Daarna ontvangt de klant de Joyn-punten. De klant kan die punten dan in dezelfde winkel uitgeven.

    Details van de integratie

      Registreer je om deze oplossing te  gebruiken

      3. De handelaar in de winkel kan ook een iPad gebruiken om de Joyn-getrouwheidspunten toe te kennen 

      Lees het hoofdstuk Scan Session in de Joyn Public API Documentation voor meer technische details over dit type van integratie. 

      1. De klant doet een aankoop in een winkel.
      2. De handelaar voert het verkoopbedrag in het POS- of kassasysteem in.
      3. Na betaling stuurt het POS- of kassasysteem het verkoopbedrag naar de iPad van de handelaar.
      4. Op de iPad van de handelaar verschijnen de verdiende getrouwheidspunten en een QR-code van Joyn.
      5. De klant gebruikt vervolgens de Joyn-app om de QR-code te scannen die op de iPad van de handelaar staat. Als de klant geen smartphone heeft, kan de handelaar de plastic Joyn-kaart van de klant scannen met de iPad om de punten toe te kennen.
      6. Daarna ontvangt de klant de Joyn-punten. De klant kan die punten dan in dezelfde winkel uitgeven.

      Details van de integratie

        Registreer je om deze oplossing te gebruiken

        Competitieve tarieven

        Joyn is volledig gratis voor de klanten. De handelaar betaalt een beperkt maandelijks bedrag. Dat bedrag geeft de handelaar dan recht op onbeperkt gebruik van de meeste Joyn-functies. Voor bepaalde aangepaste campagnes betaalt hij extra.

        Als de handelaar de iPad-optie wil aanbieden, is de iPad de enige vereiste. Er zijn geen andere investeringskosten.

        Neem zeker contact op voor meer details en tarieven.

         

         

        Contacteer ons

        Joyn-partnervereisten

         

        De handelaar moet deelnemen aan het Joyn-getrouwheidsprogramma en een actieve Joyn-account hebben.

        Als de handelaar de loyalty tokens wil gebruiken om punten toe te kennen, zijn een partner key, winkelreferentie en gedeeld geheim vereist. Lees het hoofdstuk Loyalty Token in de Joyn Public API Documentation voor meer technische details.

        Als de handelaar de iPad-functionaliteit wil gebruiken om punten toe te kennen, moet de handelaar een iPad hebben. In dat geval is ook een unieke Joyn POS ID vereist. Lees het hoofdstuk Scan Session in de Joyn Public API Documentation voor meer technische details.

        De handelaar kan de API credentials opvragen bij Joyn. In de Joyn Public API Documentation vind je ook meer info over het gebruik van de API.

        Integreer deze oplossing

        Op de website van Joyn staat in het Nederlands en Frans uitgelegd hoe handelaars kunnen starten met het toekennen van Joyn-getrouwheidspunten.

        Handelaars kunnen toegang tot de API aanvragen door een e-mail te sturen naar api-integration@joyn.be.

         

        Vraag Joyn aan voor je bedrijf

         

         

        Partners die de Joyn-oplossingen al gebruiken

        Over ons

        KBC Open Bankverzekeren stimuleert innovatie
        om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

        Contacteer ons

        Oplossingsgerichte vragen / Technische vragen : Contact